SOF '13
Publicerat den

Student orkester Festivalen där allt folk finns inblandat. Orkesterfolket är minst sagt speciella och lite awkward-iga (ungefär som ordet jag nyss skrev). En helhelg och jag är helt slut. Lördagen var roligast av dem alla, kanske för att det var otroligt mycket folk i det stora området som var. Jag och Becka satt och pratade med nytt folk i vad vi trodde var en timme, som visade sig vara 2 och en halv. Inte så mycket dans på dansgolven men vad gjorde det när vi skaffade oss nya kontakter. 
 
Kortegen var lite av en besvikelse. Då vi blivit lovade ett ENSKILT flak till vårt makrobidrag. När flaket rullade in, med både tak och stängd dörr bak (som de några dagar lovat oss motsatsen att vi skulle få) samtidigt som vi skulle DELA flak med Pamp. Inte för att vi har något emot dem, utan för att OS-tema oh AVATAR-tema inte fungerar ihop. Dessutom musiken, den falerade totalt. Kortegen skulle börja kl 13. Vi lastade på våra saker kvart över 1. Tidsoptimister i SOF-gänget kan man ju säga. Iaf, efter många diskussioner vad gäller priser och flakproblem kom vi iväg på flaket tillslut. Vi var näst sist ut i kortegen med Empire som följetåg. Visst var det kul att se allt folk som samlades vid vägkanterna, men samtidigt var det lite tråkigt att vi inte hade ett eget flak. 
 
Vi vann bästa utklädnad, inte konstigt alls med tanke på hur bra Danielle och de andra i SSKål 12/13 hade sminkat varandra. Avatarerna var perfekta och gjorde ett bra jobb när de skrämde folkmassorna (barnen var mycket rädda, för att inte tala om de äldre). Kortegen varade till kl 16 och timmarna däremellan gick väldigt fort. Jag skulle kunna tänka mig att vara med igen, helt klart. Men då skulle vi alla nog kräva bättre engagemang från SOF-teamet. 
 
 
 
 
 
 
 
Visst vore det rätt nice att vara en Avatar ändå, ångrar mig att jag var en vitklädd tråkig människa. Men, vi behövdes ju vi också. SOF kan sammanfattas som rätt SOFT med andra ord, KUL grej. Ida Jonson, nästa år tycker jag du ska gå, då SOF är vartanant år i Uppsala! 
 
 
 



♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥

Vilka coola bilder. :)

Svar: Tack du! :)
Sandra Hermansson



URL: http://evahle.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?