Water For Elephants
Publicerat den

Fick hem den här idag! tog ovanligt lång tid. Beställde den i tisdags tillsammans med Eclipse och Breaking Dawn white cover. det brukar inte ta riktigt så lång tid som 6 dagar, men men, jag fick ju den i varje fall.
Skolan drog igång idag med inledande föreläsningar om HEL 1 - kursen. Denna läser alla studenter på HU, just för att vi skall få grunden i vårt arbete. Den handlar just om de områdena; Hälsa, Etik och Lärande. Man håller också på med PBL, en arbetsmetod som jag även fick prova på i gymnasiet. Att vi använder den nu känns bra, för det är just den metoden som man använder sig av senare i arbetslivet och på så sätt så blir inte arbetet främmande för en, man skall ju ändå ut och faktiskt jobba som BMA/SSK. HEL 1- Kursen verkar intressant och det skall bli skönt att få komma igång på riktigt nu. Bäst är så klart att man får studera på ett sjukhus och att alla som studerar faktiskt har samma intresse som en själv. jag tror att det kommer bli roligt och kämpigt! Hoppas bara jag trivs som BMA:are, annars får jag väl söka till SSK till våren :)






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?