Till er som beställer på bloggshoppen!
Publicerat den

Hej alla, jag har inte skrivit detta innan men för ett tag sedan så hittade jag ett par hunterstövlar på bloggshoppens sida. Hade länge funderat på att köpa ett par, så visst kunde lika gärna beställa dem från henne. Något jag en månad senare önskade att jag fått ogjort.
Allt började bra, hon verkade supersnäll. Jag förde över mina pengar, 670 kr, som för en student är betydelsefullt i ekonomin. Efter två veckor hade jag fortfarande inte fått några stövlar, personen hörde av sig och sa att hon ännu inte skickat dem för hon inte hade haft internetuppkoppling på en vecka. Okej tänkte jag, lättlurad som man är. Hon sa då att hon skickade dem. Två veckor senare - fortfarande utan stövlar - kontaktade jag polisen i Linköping. Vi hade inte mycket att gå efter då jag inte hade personens uppgifter, namn, telefonnummer, endast en mailadress, hennes banknummer - Och hennes IP-nummer då hon har kommenterat på min blogg.
Jag hade skrivit ut vår mailkonversation och utskrift på min insättning till hennes konto. Efter många om och men kontaktade Polisen Blogg.se som i sin tur gav ut hennes uppgifter hon lämnat när hon startade bloggen. Nu har jag fått mina pengar tillbaka och personen skall betala skadestånd, böter och blir fälld.
Vad jag vill säga till er alla är att vara riktigt försiktig ute på internet! Oavsett hur snäll den här personen verkar vara så kan han/hon vara totala motsatsen. Tänk också på att Blogg.se har alla uppgifter som polisen har, så om ni råkar ut för detta så ska ni anmäla!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?