sum up
Publicerat den

lovet är slut. skolan börjar. kan det bli värre? japp, det är fem veckor kvar tills nästa lov! hah, nä nu skojar jag bara. så illa är det inte. bara att vi har så mycket prov som väntar. fysik, kemi.. matte nationella.. kul. Så nu tänkte jag summera lovet.

det började som sagt med avslutning i Aulan. jag var med 17 andra teckenspråkselever på scen och vi tecknade "tänd ett ljus". med några få vänner på läktaren klarade jag mig egenom de tre korta minuterna och for sedan ut ur aulan för att äta på Golden Elephant (thai) med nästan hela klassen. det var väldigt mysigt, men synd att alla inte satt vid samma bord. lite svårt dock med ca 20 elever.. men men. detta var på en fredag. efter maten blev det stan och vi blev dissade av A i klassen. (behövs ju inte nämnas men det gör texten roligare) Amanda messade A och bla bla bla. A bad om ursäkt. efter helgen som bestod av sömn, shopping i gbg och armbandstillverkning var det Måndag och jag och Christian åktae till stan för att julhandla. hittade alla julklappar men inte christian, eftersom han var med..

nog om måndagen. på tisdagen köpte jag de sista julklapparna och väntade på att morgondagen skulle komma! för vad hände då? jo, jag såg new moon för fjärde gången! (nu har jag sett den fem). trots att sfs biograf nummer 3 i borås, hade stora problem med vattenläcka, så var filmen amazing! lika fantastisk som de andra tre gångerna. det droppade från taket på flera ställen, men vad gör det! precis. inget. älskar new moon liksom.

detta var som sagt en Onsdag. torsdag- upp till släkten>firajulafton>såg Anna ankas jul. hm. ja. bärjade titta på en fantastisk smyckessida i USA.. och jag vill beställa! men men, fredagen kom. tillbringades med christian. nu började också paninken inför skolan, en vecka hade gått och det var bara två veckor kvar! precis som denna dag tillbringade jag tid med christian de flesta dagar. nyår kom (hoppar över några dagar, blir lite boring annars, ni vet shopping bla bla.. det vanliga) och var med Christian.

på lördagen samlades vi för filmkväll, som inte alls var filmkväll då vi inte såg någon film. vi spelade spel. inte alla 17 åringar som gör det ska ni veta! sedan blev det söndag. någonstans mellan jul och nyår började jag läsa the host, förresten. men jag lade av vid två hundra sidor för att gå över till den mest älskvärda-berömda-fantastiska-beroedeframkallande serien twilight. när jag hade läst de två första böckerna så kom jag på en fantastisk idé! jag skulle tapitsera rummet med sidor från böckerna. hur coolt hade inte det varit? jag skulle ju sljävklart köpte nya böcker och använt dem som tapeter. men så kom pappa da-da-da-doom (läs med mörka, negativ röst) och säger att det inte funkar.. man kanske kan se det positivt, jag hade nog fått en biljett till psyket då av mina vänner. men ändå, det hade varit konst!!

nu har jag knappa hundra sidor kvar i bok två-jacob. (ni som läst vet ju vad jag yrar om) och ja. det är ungefär mitt lov underbara människor! de sista dagarna har alltså bestått av läsning.

idag med faktiskt. lite plugg men inte så nämnvärt egentligen.
tänkte lägga in detta klippet igen (nedanför) med lyrics till, Ä.L.S.K.A.R D.E.N!





"It's All Coming Back To Me Now"


There were nights when the wind was so cold
That my body froze in bed
If I just listened to it
Right outside the window


There were days when the sun was so cruel
That all the tears turned to dust
And I just knew my eyes were
Drying up forever


I finished crying in the instant that you left
And I can't remember where or when or how
And I banished every memory you and I had ever made


But when you touch me like this
And you hold me like that
I just have to admit
That it's all coming back to me
When I touch you like this
And I hold you like that
It's so hard to believe but
It's all coming back to me
(It's all coming back, it's all coming back to me now)


There were moments of gold
And there were flashes of light
There were things I'd never do again
But then they'd always seemed right
There were nights of endless pleasure
It was more than any laws allow
Baby Baby


If I kiss you like this
And if you whisper like that
It was lost long ago
But it's all coming back to me
If you want me like this
And if you need me like that
It was dead long ago
But it's all coming back to me
It's so hard to resist
And it's all coming back to me
I can barely recall
But it's all coming back to me now
But it's all coming back


There were those empty threats and hollow lies
And whenever you tried to hurt me
I just hurt you even worse
And so much deeper


There were hours that just went on for days
When alone at last we'd count up all the chances
That were lost to us forever


But you were history with the slamming of the door
And I made myself so strong again somehow
And I never wasted any of my time on you since then


But if I touch you like this
And if you kiss me like that
It was so long ago
But it's all coming back to me
If you touch me like this
And if I kiss you like that
It was gone with the wind
But it's all coming back to me
(It's all coming back, it's all coming back to me now)


There were moments of gold
And there were flashes of light
There were things we'd never do again
But then they'd always seemed right
There were nights of endless pleasure
It was more than all your laws allow
Baby, Baby, Baby


When you touch me like this
And when you hold me like that
It was gone with the wind
But it's all coming back to me
When you see me like this
And when I see you like that
Then we see what we want to see
All coming back to me
The flesh and the fantasies
All coming back to me
I can barely recall
But it's all coming back to me now


If you forgive me all this
If I forgive you all that
We forgive and forget
And it's all coming back to me
When you see me like this
And when I see you like that
We see just what we want to see
All coming back to me
The flesh and the fantasies
All coming back to me
I can barely recall but it's all coming back to me now


(It's all coming back to me now)
And when you kiss me like this
(It's all coming back to me now)
And when I touch you like that
(It's all coming back to me now)
If you do it like this
(It's all coming back to me now)
And if we...




ni missar väl inte mitt senaste armband- breaking dawn?
komentera gärna vad ni tycker!

nu ska jag läsa...




<3

hm.. är det normalt att gråta till det där klippet?<3



URL:


Bella

Låter som ett riktigt lyckat lov tycker jag ;) Men nu är det back to school som gäller - jobbigt! Älskade förresten breaking dawn armbandet =) Bra jobbat som vanligt. Kramar <3



URL: http://bellamansson.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?