..
Publicerat den

Nu har jag faktiskt tränat. idag så har jag och erika cyklat närmare 2,5 mil. alltså in till stan, lite där inne, och hem igen. det gick faktiskt väldigt bra och det var kul! i stan köpte jag två tröjor från gina som visar ryggen, så snyggt tycker jag att det är. sedan det bästa av allt: en bok! the host, av stephenie meyer. köpte den på engelska eftersom den kommer ut på svenska i augusti. ska bli intressant att läsa den faktiskt.

Men nu är det så att jag har börjat läsa om twilight på engelska. ska nog köpa dem på engelska, även om jag redan har alla på svenska. gillar inte det här med att låna böcker från bibliotek. De böcker som jag läser vill jag ska vara mina egna. jag tror att de böckerna kan vara bättre på engelska eftersom det ändå är det språket som författaren har valt att skriva på. när man översätter kan man tolka meningar på olika sätt, och läser du på det "rätta" språket så får du din tolkning på en gång, den går dirket till dig. men jag tycker att det är bra att de finns översatt också, så att man kan läsa båda och för att man kanske lättare förstår den engelska boken. vi får väl se vad jag säger efter jag har läst dem!
 (lägger upp bild imorgon, det funkar inte nu, störande.)

imorgon ska jag nog bara läsa och läsa. och hoppas på att det blir fint väder istället för regn. märkte att sjön har sjunkt några grader när jag badade idag. fy det var svinkallt.

13 månader idag sedan du dog. saknar dej, din sandra ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?