How do you learn not to take things for granted?
Publicerat den

Satt och kollade igenom några gamla konversationer, och jäklar vad ont det gör i mig att dessa konversationer nu har ändrats. De innehåller inte samma sammanhållning, entusiasm, känslor utan känns bara allmänt kalla.

Alla säger att man "inte ska ta en person för givet" eller "stunder för givet", så min fråga till er är; hur tar ni tillvara på dessa stunder, hur gör ni för att inte ta en person eller händelse för givet?
För när man väl är där - mitt i händelsen - känns det som man ändå njuter och tar till vara på tiden, att man inte tar den för given. Fast kanske är det så att det ändå är det man gör, när man sitter där en sen sommarkväll samlade med alla sina vänner, eller har en konversation med en person. När det sedan har gått en tid längtar jag alltid tillbaka.

Den som ändå kunde lära mig.




20-something

När det tar slut tror jag att man måste få komma ihåg det bra, men också det dåliga. Värdesätta det fina man hade men minnas att man inte kan leva med det som gjorde så ont i relationen.

När jag tittar tillbaka på mitt ex så tittar jag tillbaka med värme och kärlek, och gud som jag fortfarande älskar minnet av honom så som han (och jag) var när vi träffades. Och jag är så tacksam över allt jag har fått uppleva med honom och hur det utvecklade mig som människa, men den personen han är idag vill jag absolut inte leva med i en sån relation. Det jag ville säga var att även fast du känner att du tog det för givet då, betyder det inte att det är bortkastat nu. Minnena kan fortfarande vara värdefulla idag :)



URL: http://www.20-something.se


Louise

Jag håller med dig Sandra! Jag tror att man bara får acceptera det faktum att man alltid vill tillbaka istället för att blicka framåt. För igår är något du har upplevt, en dag fylld med känslor, till skillnad från morgondagen som för oss, idag, bara är ett stort mysterium.
Dessutom är gårdagen något man aldrig kommer få uppleva igen medan morgondagen alltid finns där, väntandes. Människan vill alltid ha det man inte kan få. Försök istället ändra fokus; se till att morgondagen blir den gårdagen du i framtiden kommer att sakna, men denna gång utan att känna vemod när tiden har passerat.



URL: http://thebestlollo.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?