~ Resumé av 2011 ~
Publicerat den

Januari - En ganska seg månad om jag minns den rätt. Nyårslöfte? åh nej: "Nytt år och nya löften? Nja, inte för mig. Jag blir så besviken på mig själv när jag inte håller dem ändå. Ska fortsätta leva som innan och bara ge liite extra nu det sista med skolan. Har ju ingen matte så det ska nog funka." Detta står i arkivet i december. Men i januari köpte jag mitt friskiskort! Fann kärleken till aerobics och spinning. Som jag saknar det! Jag och Anneli har nu funderingar på att börja med klättring, som är grymt kul! Kanske borde jag tacka januari månad för att jag inte hade nyårslöfte och istället insåg att träning är ... kul? (inte all, självklart!)

Februari, Mars, April - Ganska innehållsfattiga månader vilket också syntes på bloggen. Nåväl, skolan rullade och man började känna den där paniken inför slutbetygen. Nu i efterhand känner jag att NV08G inte var en bra klass för mig, den har förstört 'mig' ganska mycket. Vet att jag tittade mycket på studentsaker i dessa månader, inhandlade också min fina studentklänning!
Maj, Juni - BAL OCH STUDENT. Behöver väl inte säga så mycket mer om dessa månaderna? De var ju helt klart fantastiska. Minns när det var två veckor kvar innan vi skulle springa ut för Bäckängs dörrar. På matsalsborden stod det blommor, symbolisering för att treorna slutar. På något sätt känndes det faktiskt som att det var nära då, och startklockan för alla tankar om kom. Aldrig mer denna klass. Kul för vissa och mindre roligt för andra. Jag och min kille hade också bestämt att vi skulle flytta ihop, och det går bra än så länge.
Juli, augusti, september, oktober, november, december - Under dessa månader här det hänt väldigt mycket. Jag lämnade min familj i Borås och flyttade ihop med min kille för att vi båda skulle plugga i Linköping. Jag minns de första dagarna så tydligt, Oj vad man saknade sitt hem och all den trygghet som det innebar. Trodde aldrig jag skulle sluta gråta varje kväll. Nu gråter jag inte så ofta längre, men visst kan det komma en tår när man inser att man inte längre bor med de man alltid bott med.
Dessa månader har alltså bestått av mycket glädje och tårar. Jag är glad för alla nyfunna vänner som jag fått, och vi är ett riktigt skönt gäng från Sveriges alla hörn, gotland, vemdalen, linköping, karlskoga, borås. Under dessa månader har jag lärt mig väldigt mycket om mig själv, vilket jag är mycket tacksam över.
Ett starkt minne är ifrån Oktober när jag fick träffa Robert Pattinson och Ashley Green. Tror inte jag behöver säga så mycket mer om det - det var magiskt.
2011 har varit ett mycket bra år; student, turkiet, stockholm, bal, Fan Event, lägenhet, förståelse och saknad. Jag undrar hur 2012 skall kunna toppa det här?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?