Kladdkaka♥
Publicerat den




finns det något godare än Kladdkaka?
inte för mig i alla fall!

Så här gör jag min kladdis♥

75 g smör
2 ägg
2½ dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1½ tsk vaniljsocker

♥ Smält smöret i kastrull eller micro.
 ♥ Blanda socker och ägg i en bunke.
♥ Häll i resten av ingridienserna
♥ Häll i det smälta smöret
♥ Blanda så det blir en jämn smet
♥ Häll i hela smeten i form

♥ ställ in formen i ugnen som har temperaturen 175°C och vänta ca 10-15 min
(beroende på hur kladdig du vill ha den)

♥servera med glass eller grädde. eller så äter du den precis som den är!

ett tips:

gillar du choklad så som dumle?
tryck ner några bitar i kakan,
innan du sätter in den i ugnen. då blir den mycket god kan jag lova.






Frida

åååååhhhh mummmsssssss =D

kladdkaka är så gottttt ^^

jag ska ta och prova ditt recept nästa gång jag ska baka =)



URL: http://colourfulchild.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?