Epic Eclipse
Publicerat den

eventuella spoiler.
Eclipse. Eclipse. och Eclipse. Så värd att se.
På något sätt så är det denna film som är den bästa twilight saga filmen, för mig. Att ÄNTLIGEN få se Kristen, Edward (speciellt Edward) och Taylor få spela ut sina roller till hundra, gör den så superbra. Filmen inleds med ett klipp från Seattle- the newborns. Sedan tar Bella och Edward över och gör storslagen entré. På ängen läser Bella upp det berömda citatet Fire and ice, Edward sitter och pillar i hennes år och båda småfnissar och verkligen ser kära ut. Edward säger "marry me" och filmen är igång.

Filmen i sig tycker jag är väldigt bra gjord. vissa skådespelare är bättre än andra och Xavier är grym. Den är filmad från bra vinklar och inget ser konstigt ut. vissa specialeffekter ser dock lite fejkade ut, speciellt en av de sista scenerna, tältscenen. just snön hade kanske kunnat göras bättre, men denna scenen spelades ju in inomhus. Men denna lilla detalj är försummbar, David gör ett riktigt bra jobb.
Jag var lite orolig att filmen skulle bli för mycket "Team Jacob", eftersom manusförfattaren (melissa) tillhör just det här teamet. Men, under filmens gång får man verkligen se att det aldrig har varit ett val mellan de två manliga huvudkaraktärerna- Edward är den enda och kommer alltid att vara. Han är den ändå hon faktiskt älskar. Man får se henne säga att det hela har handlat om vem hon är och vem hon bör vara. Att vara med Jacob är kanske den hon blir, men att vara med Edward är den hon är. Just detta tycker jag personligen om så mycket. att hon säger att det aldrig har varit ett val, it will always be him.

Rob gör ett superjobb med Edward- äntligen får han sitt utbrott och får leva ut sina känslor! I denna film var han så mänsklig, mer mänsklig än vad han har varit tidigare. kanske är det för att vi är så långt in i historien, och han inte behöver klättra i träd. Men detta är mer hur hans beteende mot Bella är. i varje fall- vi gillar det.
Taylor gör sin roll som irriterande (han ska vara irriterande) varg mycket bra. Han spelar bra mot Bella och tältscenen blev lyckad. Eddie och Jacob har sitt snack om Bells och Edward visar mer mogenhet än Jacob. Känner att jag är ganska subjektiv men så är det bara.
Favorit karaktär - Edward
Favorit scen- Förlovningen (båda ängen-scenerna är så jävla bra de med!)
Favorit dialog- Första scenen med Bella och Edward
Ska se den på Fredag. Igen.
filmen är helt underbar, obeskrivlig. Den har allt, Epic.


suddig- I know, men vad gör det? ;D
tack till SF, ni ska ha ett stort tack.
Filmen var fantastisk.
ska se den igen på Fredag.



Bella

Håller med allt du säger! Eclipse var helt underbar! Jag älskar att man äntligen får se mer hur Edward verkligen är, den varma och omtänksamma personen! I just love it! Förlovningsscenen var helt fantastiskt! Jag satt och bara och log! Jag kunde inte göra något annat! Jag gillade också att få se mer av Alice och Jasper! Vilket vackert par de är tillsammans! Tycker också att Xavier gjorde ett superjobb! David Slade har lyckats jättebra med hela filmen! Alla de små detaljerna- super helt enkelt! Det blev inte mycket godisätande för min del! Var alldeles för nervös! Blir tid att boka in ett nytt biobesök snart igen!

Kramkram <3



URL: http://bellamansson.blogg.se/


Bella

Jag har också redan sett den två gånger!! Lika bra båda gångerna! Älskar den! Blir ett nytt biobseök någon gång nästa vecka räknar jag med! :D

Kram <3



URL: http://bellamansson.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?