Spoiler, vampire Diaries
Publicerat den

När jag köpte böckerna trodde jag att de definitivt skulle vara minst 50 % lik serien. Men, gud så jag hade fel. Kanske det är så att 10 %, om inte mindre, stämmer överrens. Nu kan jag förstå all en hysteri om att Vampire Diaries är så lik twilight. Även om VD böckerna är skrivna tidigare än twilight, så påminner de inte alls mycket om varann. Kanske att steffan känner att han är "the bad one" som edward känner, men inte mer som man tydligt märker.



Vol 2, bok 3 och 4.


det kan dyka upp spoiler nu i mitt resonerande, så ni vet.

Steffan i boken, hmm.. äter, är fel  ord.. men "feeds" on människor, alltså han dricker människoblod. Det gör han inte i serien, iaf så långt som de svenska avsnitten har kommit. Hur som heslt, Elina å andra sidan är Blond. och ytlig och bortskämd. hon tror hon äger sina vänner, som är som valpar runt henne. I serien är hon väl den lite mer "vanliga flickan", som inte är skitsnygg och har märkeskläder. som hon har i böckerna.
Caroline var även med Steffan i början. och Damon dyker upp som en kråka, vilket han gör i filmen med, iof.
Alla däromkring, som Vicky, Elena's bror, Matt och Taylor, de är väldigt konstigt kring dem med.

Det är ju ganska mycket som skiljer åt och bara en sådan sak. Jag har läst första boken, och det enda som verkar stämma överrens är att de har ett party, haloween.
Men för att inte vara så negativ, så är böckerna inte så dåliga. De går ju faktiskt att läsa och man får ändå känslan av att man vill läsa mer. Det man mest blir besviken på är alltså att man förväntade sig något helt annat an vad böckerna handlar om.

Kan vara bra att veta om man funderar på att läsa böckerna.
Sammanfttningsvis så skulle jag säga att böckerna och serien inte är lika. Manuset verkar vara gjort över att få så mycket tittare så möjligt, och vara så lik twilight utan att man kan stämma dem. Men, detta är ju mina åsikter. Vem vet, jag har ju några böcker i serien kvar, Kanske de överraskar mig?

Har du läst Vampire Diaries?
Vad tycker du om dem?

*inte rädd för spoiler*






fanny

älskar vampires diaries serien. (syftar på tv avsnitten nu)

och det här verkar ju inte alls likt? :s

ville läsa böckerna så fort jag såg första avsnittet eftersom jag fastnade direkt! men nu vet jag plötsligt inte om jag vill läsa dem..

är dem bra? dvs värda att läsa? :)



URL: http://fannyyfyrkant.bloggplatsen.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?